"
Søg
Filters

Levering og Returnering

Levering og returnering af varer gældende for handel og besøg på VaskeButikken.dk

1. Med fragt biler

De fleste ordrer afsendes med pakkeleveringsfirmaer som Post Danmark, GLS, DHL, UPS eller transportfirmaer, og kræver en underskrift ved de fleste leveringer.

Fragtprisen oplyses under bestillingen og inden du godkender bestillingen. Prisen på fragten afhænger af, hvilke varer du bestiller, varens vægt, volumen mm.

Fragtprisen på specielproducerede varer, naturstensvarer, kompositstensvarer og andre tunge varer, oplyses i tilbuddet og ordrebekræftelsen.

Hvis din ordre leveres med lastbil, vil en medarbejder fra fragt-firmaet kontakte dig via telefon for at arrangere leveringen, som regel dagen før eller en time inden for en bestemt tidsperiode. Vær opmærksom på, at leveringen kun er til din adresse, så du vil blive bedt om at sørge for assistance til chaufføren for at læsse din forsendelse fra lastbilen.

Husk på vægten og størrelsen af din leverance; der kan være behov for ekstra hjælpepersonale til at læsse af og transportere dine pakker. Du bedes om grundigt at undersøge indholdet af alle pakker for skader inden underskrivelsen af leverancen.

Ved individuelt fremstillede varer og i forbindelse med underskrivelsen af din pakke, bedes du skrive "'ukontrolleret', med forbehold for skader" i nærheden af dit navn når du underskriver fragtbrevet. Ellers vil du blive bedt om at selv at indsende de nødvendige krav (se nedenfor skadeserstatning).

Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen.

Vælges det ved leveringen at varen må stilles på et af kunden indikeret sted på kundens adresse, har kunden selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Hvis kunden ikke er på stedet ved leveringen til at modtage varen, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Alle omkostninger ved genudkørsel af varen, afholder kunden selv. Ellers bliver varen returneret til det tæt på adressen posthus eller pakkeboks.

Er varen lagt i en pakkeboks eller i en butik, hvor kunden skal afhente den, starter fortrydelsesfristen først, når kunden har afhentet den i pakkeboksen/butikken.

Hvis varen er lagt i en pakkeboks eller i en butik, hvor kunden skal afhente den, og kunden ikke henter pakken inden for fristen, vil pakken som regel blive returneret til returadressen, og kunden betaler selv for returforsendelsen.

Bemærk: Kunden kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give besked til vaskebutikken.dk.

2. Leveringstid

Leveringstiden er angivet for hvert produkt i indkøbskurvens område til produktets detailside og er baseret på oplysninger fra producenten / leverandøren og ofte repræsenterer denne den "typiske" ekspeditionstid. For eks.: en leveringstid tid "inden for en uge" betyder, din bestilling kan forlade fabrikken / lageret så snart som muligt, fra en dag eller op til en uge efter du har afgivet din ordre. Der skal dog tilføjes yderligere et par dage til en uge for leveringen, afhængig af beliggenheden af leverandørens lager.

Når du afgiver en ordre, oplyser vi dig i god tro, om forventninger og vi vil lade dig vide, hvis vi efterfølgende bliver gjort opmærksom på eventuelle uforudsete forsinkelser. Dog kan produkter, hvis de er tilgængelige, sendes omgående eller før den "typiske tid" er angivet.

Leveringstiden for kundetilpassede, specielle, bestilte varer, kan variere fra vores beregnede tid. Nogle gange vil varerne blive leveret hurtigere, nogle gange senere end forventet, men den normale leveringstid regnes til at være ca. 12-14 arbejdsdage. Der tages forbehold for evt. varer i restordre ved producenten.

Vaskebutikken.dk kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer samt evt. håndværkerudgifter i forbindelse med forsinkede leverancer, transportskader og fabrikationsfejl i produkter.

3. Skader

Transportskader er meget sjældne, men desværre sker det indimellem. Men hvis de ovennævnte procedurer vedrørende varemodtagelsen bliver fulgt, vil vi være i stand til at løse problemerne tilfredsstillende og hurtigt. Det er yderst vigtigt, at eventuelle skader bliver indberettet til os så hurtigt som muligt og ikke senere end 2 dage fra modtagelsen af pakker, fordi ingen erstatningskrav vil blive accepteret af fragtfirmaerne efter 2 dage fra leveringsdatoen.

Hvis denne tidsfrist overskrides, kan en evt. retur ikke accepteres, og vi kan desværre ikke give hverken refusion eller udskiftning.

Hvis du ønsker at gemme en vare til senere brug, skal du alligevel pakke varen ud ved levering, og du bør undersøge varen for eventuelle skjulte skader. Du bedes venligst rapportere enhver skade på e-mail til info@vaskebutikken.dk eller på telefon 2961 2950 hvor vi står klar til at hjælpe.

De fleste ordrer kræver en underskrift ved levering, men hvis en underskrift er påkrævet, skal du sørge for fuldt ud at inspicere indholdet af dine pakker før underskrivelsen af ordren, selv hvis emballagen synes i god stand. Der kan være skjulte skader på varen eller indholdet. Vær sikker på også at notificere evt. andre af dig bemyndigede personer der accepterer leveringen på dine vegne, om at gøre det samme. Hvis du ikke har tid til at inspicere din ordre ved leveringen, eller hvis du har mistanke om mulige skader, skriv "'ukontrolleret', med forbehold for skader" over eller i nærheden af din underskrift.

Ved levering af varen til kundens adresse eller til anden plads, påtager kunden, eller den af kunden bemyndigede tredje person sig enhver risiko for varen, når vedkommende har underskrevet for modtagelse af varen.
Vær også opmærksom på, at når du kvitterer for en pakke, har du underskrevet et dokument for overførsel af ejerskab til dig, og at du dermed bekræfter at du har kontrolleret forsendelsen og at den er fri for fejl.
Erstatningskrav hos transportører kan kun foretages af Vaskebutikken.dk. Så, hvis du underskriver for en pakke og senere finder ud af at varen er blevet beskadiget under transporten, bliver du nødt til selv at indgive en klage til Vaskebutikken.dk. Men vi kan kun hjælpe dig, hvis du har noteret pakken med kommentaren "Ukontrolleret, mulige skader", som beskrevet ovenfor.

4. Returnering/Fortrydelse

Ønsker du at returnere en vare, har du 14 dage til at fortryde købet og ret til at vente med at returnere varen i op til 14 dage fra den dato, hvor du har givet besked til os om, at købet ønskes fortrudt.

Hvis du ønsker at returnere din ordre, skal varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den, varerne skal være i original emballage, komplet med alt originalt indhold, herunder manualer og garantikort. Dvs. varen skal i det hele taget være i en stand, så den kan sælges videre.

Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, eller du har skrevet eller sat mærkater på emballagen eller på andre måder har forringet dens værdi, så mister du din fortrydelsesret. I forbindelsen af returneringen/fortrydelsen opkræves der håndterings-/administrationsgebyr (dette gælder ikke for reklamationer), til dækning af Vaskebutikken.dk’s ekstra håndteringsomkostninger på 250 kr. Returfragt omkostninger ved fortrydelse dækkes altid kunden og iht. købeloven.

Købet kan fortrydes (dog ikke individuelt og specielt fremstillede varer) ved at printe og udfylde retursedlen relateret til din ordre, fra din konto på VaskeButikken.dk, og sender den sammen med varen til vores adresse. Du afholder her selv samtlige omkostninger i forbindelse med returnering af varer.
Ekspeditionen fremmes, hvis webshoppen kontaktes inden returnering. Det kan gøres på info@vaskebutikken.dk og gør os opmærksom på at du returnerer varen.

Når du fortryder købet, tilbagebetaler vi købesummen til dig ved en tilbageførsel til din bank eller dit betalingskort. Dette sker, når vi har modtaget varen og kontrolleret at den lever op til betingelserne ovenfor.

Hvis vi mener at betingelserne for retur ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, vil vi kontakte dig pr. e-mail med en begrundelse.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav, samt ved personlig fremmøde på adressen. Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.
Vores adresse for returnering kan ses nederst på denne side..

Varer der returneres til vores adresse uden godkendelse, vil ikke blive accepteret og vil blive returneret til dig.

Særligt for erhvervsdrivende:

Der gælder de samme betingelser som for forbrugere, dog med følgende ændringer.

  • Der er ingen fortrydelsesret.
  • Individuelt fremstillede varer returneres ikke.
  • Der gælder 6 måneders reklamationsret fra fakturadato.
  • Såfremt varen anvendes i erhvervsmæssig sammenhæng, kan reklamationsretten helt bortfalde.
  • Kunden er forpligtet til straks og senest dagen efter levering at foretage kontrol af varen samt at undersøge denne for eventuelle mangler.
  • Transportskader skal straks ved modtagelsen af varen gøres gældende overfor fragtmanden og angives på fragtbrevet. Såfremt dette ikke sker, kan der ikke senere reklameres over transportskader.
  • Vaskebutikken.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den endelige købesum er overført.Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1,5% pr. påbegyndt måned.

Returneringsadresse:
Vaskebutikken.dk
Højvangen 14.
8700 Horsens

5. Reklamation

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at disse mangler, ikke er opstået som følge af kundens fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Ønsker du at reklamere, kan vi kontaktes på info@vaskebutikken.dk og gør os opmærksom på at du reklamerer for varen.

De fleste kundedefinerede og specialfremstillede ordrer/varer kan ikke returneres, idet tilpasningen påbegyndes straks efter bestillingen.

Varer der returneres til vores adresse uden godkendelse, vil ikke blive accepteret og vil blive returneret til dig.

6. Ejendomsforhold

Alle leverede varer forbliver i Vaskebutikken.dk ejendom, indtil betaling har fundet sted med evt. tillæg af påløbne renter og omkostninger.

7. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer, naturkatastrofer, pandemier arbejdskonflikt, skader, kurssvingninger som måtte få indflydelse på den bestilte vare/ydelses pris etc. (force majeure forbehold).

I den sammenhæng er Vaskebutikken.dk ikke ansvarlig ved nogen form for forsinkelser i leveringer. Overskridelsen af leveringstiden som følge af ovennævnte

forbehold, betragtes ikke som annulleringsgrundlag. Omkostninger, herunder dagbøder og lignende, opstået som følge af overskridelse af leveringstiden, dækkes ikke af Vaskebutikken.dk.

8. Produktbillede ansvarsfraskrivelse:

Vaskebutikken.dk forsøger at vise de mest præcise billeder vi har til rådighed. Men på grund af forskelle i computerskærme og de forskellige brugerdefinerede indstillinger for lysstyrke og kontrast, kan vi ikke garantere, at farven der er repræsenteret i et produktbillede på din skærm er præcis, som det ser ud i den fysiske verden.

9. Fejl og mangler på webshoppen:

Selvom vi gør vores allerbedste for at sikre, at pris-, og produktinformation på vores hjemmeside er korrekte, kan lejlighedsvis typografiske eller informationsmæssige fejl forekomme. Vi undskylder for eventuelle uoverensstemmelser, men forbeholder os ret til ikke at udføre ordrer baseret på urigtige priser eller information.

10. Fejl og mangler:

Selvom vi gør vores allerbedste for at sikre, at pris-, og produktinformation på vores hjemmeside er korrekte, kan lejlighedsvis typografiske eller informationsmæssige fejl forekomme. Vi undskylder for eventuelle uoverensstemmelser, men forbeholder os ret til ikke at udføre ordrer baseret på urigtige priser eller information.